Сэдэв: Давталт
Хамрах хүрээ: 11-р анги /11а, 11б, 11в, 11г/
Нийт цаг: 40 минут
Зорилго: SmallBasic программын ашиглан өмнө үзсэн давталт бүхий алгоритмын
бодлогыг бодох, зохиох, тайлбарлаж сурна.
Зорилт:
ü Давталтын for болон while функцүүдийн үүргийг танин мэдэх;
ü Давталтын for болон while
функцийг ашиглан хялбар бодох, тайлбарлах
ü Хялбар бодлого зохиох
Түлхүүр
үг: Давталттай алгоритм,
давталт, while функц, for функц
Хичээлийн залгамж холбоо:
Хичээлийн агуулга:
Судлагдахуун
|
Ур ухаан
|
-
For функцийн үүргийг ойлгох
-
While функцийн үүргийг
ойлгох
|
-
For болон while функцийн үүргийг ойлгох
-
Жишээ бодлого бодох
-
Бодлогын үр дүнг
тайлбарлах
-
Хялбар бодлого бодож
туршин үр дүнг гаргах
-
Бодлого зохиох
|
Сургалтын арга: Үзүүлэн таниулах, асуух , харилцан ярилцах, бүтээлч
үйлийн арга.
Хэрэглэгдэхүүн: Цахим
хэрэглэгдэхүүн, тарааж өгөх материал /ТӨМ/, үзүүлэн таниулах материал, сурах
бичиг “Мэдээлэл зүй VII”, өөрийн үнэлгээний хуудас, самбар, шохой, компьютер.
Хичээлийн хэлбэр:
Зорилгоо хэрэгжүүлэх
хэлбэр
|
Зохион байгуулалтын
хэлбэр
|
-
Шинэ мэдлэг эзэмших
-
Бүтээлчээр бие даан
суралцах
|
-
Анги нийтээр ажиллах
-
Багаар ажиллах
|
Хичээлийн явц:
Хичээлийн үе шат
|
Багшийн үйл ажиллагаа (Б)
Сурагчийн үйл ажиллагаа (С)
|
●
Үнэлгээ
❖
Багшийн санал
✓
Анхаарах зүйл
|
Сэргээн санах
5 мин
|
Б: Сурагчидтай мэндэлнэ,
ирц авна. Слайд 1.1-ийг сурагчдад харуулж
ярилцана.
С: Багштай мэндэлнэ, ирц
өгнө.
Б: Хичээлийн сэдвийг
самбарт бичнэ. Давталттай алгоритмыг бид өмнөх ангидаа үзэж байсан. Тэгвэл
давталттай алгоритмын тодорхойлолтыг мэдэх хүн байна уу?
С1: Ямар нэг үйлдлийг
тодорхой нөхцөлийн дагуу давтаж гүйцэтгэдэг алгоритм.
С2: Нэг үйлдлийг олон
дахин давтаж хийдэг алгоритмийг хэлдэг.
Б: Бүгдээрээ давталттай
алгоритмын тодорхойлолтыг харцгаая. (PPT 1.2).
С: Дэвтэртээ тэмдэглэл
хөтлөнө.
|
❖
PPT 1.1, 1.2–ыг урьдчилан
бэлтгэсэн байна.
|
Шинэ мэдлэг бүтээх
10 мин
|
Б: “1-ээс n хүртлэх тоог хэвлэ” гэсэн бодлогын алгоритмыг блок схемээр дүрсэл.
Хүүхэд бодлогын алгоритмыг блок схемээр дүрсэлнэ.
С: Багш болон бусад суралцагчидтай ярилцан хийж
болно. Багшаас туслалцаа авах.
.....................................................................
Б: Самбарт бодлогын алгоритмыг зурж тайлбарлах.
С: Цахим хэрэглэгдэхүүнийг ажиглан багштай
ярилцан өөрсдийн байгуулсан алгоритм үнэн зөв эсэхийг ажиглах.
С1: Блок схемээр дүрслэхдээ буруу зурчихсан
байна.
С2: Багшаа минийх зөв байна.
С3: Багшаа миний давтах үйлдэл буруу болчихсон
байна.
Б: Одоо notebook асаагаад SmallBasic программаа ачаалан D дискний 12 гэсэн хавтсанд байгаа Dawtalt нэртэй файлыг нээгээд ажиллуулан үр дүнг харцгаая /Цахим материал1/ Сурагчид
функцүүдийн үүргийг нь ойлгох
С: Цахим материалыг /Цахим материал1/ ажиллуулан
функцүүдийн үүргийг нь дэвтэртээ
тэмдэглэнэ.
|
✓
Асуулт ойлгомжтой ба
сурагчдын агуулгад тохирсон байх.
✓
РРТ, жишээ бодлогыг
сурагчид харагдахад гаргацтай байдлаар бэлдэх
✓
Цахим материалыг
урьдчилан интернэтэд байршуулсан байх хуулсан байх
|
Хийж бүтээх
17 мин
|
Б: Сурагч бүрд даалгаврын хуудас /Даалгаврын хуудас1/ тараан
өгч ажиллуулна.
С: Сурагч бүр өөрсдийн авсан даалгаврыг зааврын
дагуу хийж гүйцэтгэнэ.
С1: Багшаа бодлогын утгыг нь гараас оруулах уу?
С2: Багшаа энд юуны алдаа гараад байгаа юм бол?
С3: Багшаа энэ зөв үү?
С4: Багшаа бодлогын хариу зөрөөд байна
|
❖
Сурагчдыг ажиглан
зөвлөгөө өгөх, багш өөрөө нэмэлт дасгал бодлого өгч болно
ü
Даалгаврын хуудсыг урьдчилан бэлдсэн байх
|
Үнэлгээ
3 мин
|
Б: Сурагчдад үнэлгээний хуудсыг тарааж өгнө.
С: Сурагчид гүйцэтгэсэн даалгаврын дагуу багийн
үнэлгээний хуудсыг бөглөнө.
|
ü
Үнэлгээний хуудсыг урьдчилан бэлдсэн байх
|
Дүгнэлт
3 мин
|
Б: Өнөөдрийн хичээлд ямар функцийг хэрхэн ашиглан
бодлого бодож сурсан талаар дахин ярилцъя.
С1: while болон for функцийг ашиглан бодлого бодсон.
С2: SmallBasic программын while болон for функцийг ашиглан
давталттай алгоритмын бодлогыг бодож сурсан.
|
✓
Асуулт ойлгомжтой ба
агуулгад тохирсон байх.
|
Гэрийн даалгавар
2 мин
|
Б: Сурах бичгийн 153-р хуудасны чадахуйн бодож кодыг нь дэвтэртээ бичиж ирэх.
С:Тэмдэглэл хөтлөх, багшаас ойлгоогүй зүйлээ
асуух
|
❖
Багш өөрөө нэмэлт дасгал
бодлого өгч болно
|
Үнэлгээ:
●
Багаар ажиллаж буй байдал.
●
Шинэ мэдлэг бүтээж буй
байдал.
●
Хичээлийн идэвх оролцоо.