Сэдэв : Өгөгдөл ба хувьсагчтай
ажиллах
Хамрах хүрээ : 11-р
анги
Хугацаа : 40мин
Зорилго : Өгөгдөл болон хувьсагч
оруулах программыг бичиж сурах мэдлэг чадварыг эзэмшүүлэхэд оршино.
Зорилт :
Ø Сурагчдыг хичээлд идэвхитэй
оролцох сонирхол төрүүлэх
Ø Өгөгдөл оруулах программыг
бичих чадварыг эзэмшүүлэх
Ø Хувьсагч оруулах программыг
бичих чадварыг эзэмшүүлэх
Ø Алгоритмын бодлогуудыг
бодох программыг бичиж сурах
Хичээлийн хэлбэр :Шинэ мэдлэг
эзэмшүүлэх хичээл
Агуулга :
Өмнө судалсан агуулга
|
Цаашид судлах агуулга
|
* Алгоритмын чанар,
гүйцэтгэгч,компьютер алгоритмыг биелүүлэх
* Сургуулийн алгоритм хэл
дээрх алгоритмын дүрслэл
* Алгоритмын үндсэн
ойлголтууд
* Алгоритмын үндсэн бүтцийн
сургуулийн алгоритм хэл дээрх дүрслэл
|
* Нөхцөл шалгах үйлдэл
* Давталт
* График боловсруулалт
* Давталт ба график
* Яст мэлхийн график
* Math сангийн функц, шинж чанарууд
* Дэд программ
|
Хэрэглэгдэхүүн:Үзүүлэн-2.1,самбар,шохой,
ээлжит хичээлийн төлөвлөгөө проектор, компьютер,АТМ зураг,ТӨМ 2.1
Цаг төлөвлөлт:
Сэргээн санах сэдэлжүүлэх шат- 8 мин
Сэргээн санах сэдэлжүүлэх шат- 8 мин
Шинэ мэдлэг олгох-15 мин
Бататгах үе шат- 15 мин
Дүгнэлт-5 мин
Гэрийн даалгавар-2
мин
Арга зүй: Дагуулан сургах арга, харилцан
ярилцах,үзүүлэн ашиглах, тэмдэглэл хөтлөх,сурагчдаар мэдлэг бүтээлгэх,
урамшуулах
Үе
шат
|
Багшийн
үйл ажиллагаа
|
Сурагчийн
үйл ажиллагаа
|
Багшийн
анхаарах зүйл
|
Сэргээн
санах сэдэлжүүлэх үе шат
8
мин
|
Б:
Сурагчидтай мэндлэнэ.
Б:
Ирцээ бүртгэнэ.
Б:
Бүгдээрээ дотроо АТМ рүү карт хийж мөнгө авах процессийг төсөөлцгөөе./АТМ
зураг харуулна/
Б:
Эхлээд картаа хийгээд дараа нь хэлээ сонгоод нууц дугаараа гарнаас оруулдаг
тийм үү? Тэгвэл энэхүү гарнаас утга оруулах үйлдлийг хийх программыг
бүгдээрээ бичиж сурцгаая.
Б:
Ингэхийн тулд эхлээд өмнөх хичээл дээр үзсэн мэдлэгээ сэргээн санацгаая.
Б:
Сурагч бүр өөрийн нэр болон насыг хэвлэх программыг бичээд үр дүнг
ажиллуулцгаая.
Б:
Тэгвэл АТМ-д нууц код оруулах хэсэг шиг өөрийнхөө нэр болон насаа гарнаас
оруулдаг болгон өөрчилж болох уу?
Б:
Ингэхийн тулд Textwindow объектийн Read функцийг ашиглана.
Б:
Багшийгаа дагаад программаа бичээрэй.
|
С1:
Багштай мэндлэнэ.
С2:
Ирцээ бүртгүүлнэ.
С3:
Сурагч бүр дотроо төсөөлнө.
С4:
тийм
С5:
С6:
|
Б:
Хэрвээ сурагчид өмнөх хичээл дээр үзэж судалсан зүйлээ санахгүй байвал өмнөх
хичээл дээр ашигласан үзүүлэнгээ ашиглаж сурагчдад сануулна.
Б:
Нэр болон насаа хэвлэх программыг бичиж чадахгүй байгаа сурагчдад туслана.
Б:
Дагуулан сургах арга ашиглаж байгаа үедээ хоцорсон сурагчдыг хүлээж нэгэн
жигд хичээлээ зохион явуулна.
|
Шинэ
мэдлэг эзэмшүүлэх үе шат 15 мин
|
Б:
Үр дүнгээс ажиглалт хийвэл бидний гарнаас бичиж оруулсан мэдээлэл бол
“өгөгдөл” харин тухайн өгөгдлийг боловсруулахын тулд “хувьсагч”-г хэрэглэдэг
гэж ойлгож болно.
Б:
Тэгвэл бидний өнөөдрийн зорилго бол өгөгдөл ба хувьсагчтай ажиллаж сурахад
оршиж байгаа юм.
Б:Сая
бичсэн программынхаа мөрүүдийн тайлбарыг үзүүлэн 2.1-с харцгаая.Мөн үзүүлэн
2.1-н хуудас 5-н агуулгыг тэмдэглэж аваарай.
Б.
Жишээ_2 болон Жишээ_3 хамтран бичиж үзээд ажиллуулцгаая.
Б:
Ямар ялгаа байна вэ?
Б:
Зүйтэй нэг нь гараас утга өгдөг нөгөө нь өгдөггүй.
Б:
Тэгвэл хувьсагчтай программыг бичихдээ textwindow объектийн readnumber
функцийг ашигладаг байна шүү дээ.
Б:
Одоо үзүүлэн 2.1 дэх арифметикийн үйлдлийн хүснэгтийг тэмдэглэж аваарай.
|
С7:
Гарнаас оруулсан Баярмаа гэдэг нэр бол өгөгдөл гэсэн үг тийм үү багшаа.
С8:
Хичээлийнхээ зорилгыг тэмдэглэж авна.
С9:
үзүүлэн 2.1 дэх программын тайлбарыг товч тэмдэглэж авна.
С10:
Үзүүлэн 2.1-с программчлалын хэлэнд хувьсагчийг сонгохдоо хэрэглэж болохгүй
үгүүдийг дэвтэртээ тэмдэглэж авна.
С11:
Жишээ 2 болон жишээ 3-н программыг бичиж ажиллуулна.
С12:
Эхнийх нь 2 утга өгөгдсөн үед нийлбэрийг олно.
С13:
Хоёр дахь нь гарнаас дуртай 2 оруулахад нийлбэрийг олж байгаагаараа ялгаатай.
С14:
Үзүүлэн 2.1 дэх хүснэгтэн мэдээллийг тэмдэглэж авна.
|
Б:
Өгөгдөл болон хувьсагч гэдэг 2 өөр ухагдахууныг ялгаж салгаж сайтар ойлгуулах
хэрэгтэй.
Б:
Бичсэн програмынхаа мөрүүүдийн тайлбарыг заавал хийхийг анхаарах нь зүйтэй.
Б:
дан өгөгдөл оруулж байвал textwindow объектийн read функц харин хувьсагч
оруулж байвал textwindow объектийн readnumber функцийг ашиглана.
|
Бататгах
үе шат
15
мин
|
Б:Жишээ_4-г
хамтран ажиллацгаая. Дараа нь багш нь мөр болгон дэх кодыг тайлбарлан өгч үр
дүнгийн шинжилгээг хийе.
Б:
Үзүүлэн 2.1 дэх Дасгал ажил_ 1, Дасгал ажил_ 2 - г гүйцэтгээрэй.
|
С15:
Жишээ4-г багштай хамтран ажиллаж гарсан үр дүнд шинжилгээ хийнэ.
С16:
Сурагч бүр дасгал- 1 дасгал-2 ажиллана.
|
Б:
жишээ 4-г ажиллаж байхдаа хоцорсон сурагчдыг хүлээнэ.
Б:
дасгалаа хийж чадахгүй байгаа сурагч бүрд туслана.
|
Дүгнэлт
5
мин
|
Б:
ТӨМ 2.1 сурагчдад тараан өгч өгөгдөл ба хувьсагчийн талаар эзэмшсэн мэдлэг
чадвараа үнэлж дүгнэхийг хүснэ.
Б:
Сурагчдаас ТӨМ 2.1 буцаан авч үнэлгээг тооцоолон гаргана.
|
С12:
ТӨМ 2.1-р сурагчид өөрсдийгөө үнэлж дүгнэнэ.
|
Б:
Сурагчдад өөрийгөө үнэлэхдээ үнэн зөв бодитой үнэлэх ёстойг сануулна.
Б:
Үнэлгээг тооцоолохдоо зөв алдахгүй тооцно.
|
Гэрийн
даалгавар
2
мин
|
Б:
1) a, b тооны үржвэрийг олдог...
2)
a талтай квадратын талбайг олох программыг тус тус бич.
|
С13:
Гэрийн даалгавраа тэмдэглэж авна.
|
Б:
Сурагч бүрийг гэрийн даалгавраа заавал тэмдэглэж авахыг сануулна.
|