Сэдэв: Нөхцөл шалгах үйлдэл
Хамрах хүрээ: 11-р анги (11а, 11б, 11в, 11г)
Нийт цаг: 40 минут
Зорилго: SmallBasic программчлалын нөхцөл шалгал if функцийг ашиглан салаалсан алгоритмын хялбар бодлого
бодож сурах, тайлбарлах, бодлого зохиох.
Зорилт:
-
Нөхцөл шалгах if функцийг танин мэдэх
-
Нөхцөл шалгах if функцийг ашиглан туршиж, хэрэглэх
-
Бодлого бодох, тайлбарлах,
зохиох
Түлхүүр үг: Салаалсан
алгоритм, нөхцөл шалгах, if функц, бодох, тайлбарлах
Хичээлийн залгамж холбоо:
Хичээлийн агуулга:
Судлагдахуун (агуулга мэдлэг)
|
Ур ухаан (мэдлэг)
|
-
if
функц
-
if
функцийн үүрэг
|
-
If функцийг
танин мэдэх
-
If функцийг
ашигласан жишээг тайлбарлах
-
Бодлого бодох,
тайлбарлах,
-
Бодлого зохиох
|
Сургалтын арга: Үзүүлэн таниулах материал, асуух, харилцан ярилцах,
бүтээлч үйлийн арга.
Хэрэглэгдэхүүн: ТӨМ, үзүүлэн таниулах материал, сурах бичиг “Мэдээлэл
зүй VI”, өөрийн үнэлгээний хуудас, самбар, шохой, компьютер, проектор.
Хичээлийн хэлбэр:
Зорилгоо хэрэгжүүлэх хэлбэр
|
Зохион байгуулалтын хэлбэр
|
-
Шинэ мэдлэг эзэмших
-
Бүтээлчээр бие даан суралцах
|
-
Анги нийтээр ажиллах
-
Хүүхэд бүртэй тулж
ажиллах
|
Хичээлийн явц:
Хичээлийн үе шат
|
Багшийн үйл ажиллагаа (Б)
Сурагчийн үйл ажиллагаа
(С)
|
·
Үнэлгээ
v Багшийн санал
ü Анхаарах зүйл
|
Сэргээн санах
2 мин
|
Б: Сурагчидтай мэндэлнэ, ирц авна.
С: Багштай мэндэлнэ, ирц өгнө.
Б: Өмнөх хичээлд юу хийж сурсан бэ? Асууж
ярилцана.
С1: Хувьсагч ба өгөгдөлийн талаар үзсэн.
С2: Хувьсагчийн талаар үзсэн.
С3: Өгөгдөлийг
хувьсагчид хэрхэн хадгалах талаар үзсэн.
|
v Багш өөрөө нэмэлт асуулт асууж болно
|
Шинэ мэдлэг бүтээх
10 мин
|
Б: Бүгдээрээ дараах бодлогыг блок схемээр дүрслэе.
Жишээ бодлого: Өгөгдсөн 2 тооны ихийг ол.
С1: Багшаа зурчихлаа
С2: Багшаа дуусчихлаа
Б: Тэгвэл бүгдээрээ SmallBasic программ дээр өөрсдийн зурсан кодоо хөрвүүлье
С1: Багшаа
нөхцөл шалгах үйлдлийг яаж оруулах юм бэ?
С2: Багшаа нөхцөл шалгах үйлдийг хийж чадахгүй байна та
заагаад өгөөч.
Б: Одоо багш нь тайлбарлаж өгье /PPT
1.2/
С:
Тэмдэглэл хөтлөнө
С1: Одоо тэгвэл хийгээд үзье
С2:
Багшаа алдаа гараад байна
|
ü Сурах бичгийн жишээ кодыг сурах бичиггүй сурагчдын
тоогоор бэлтгэнэ.
v Аль болох олон сурагчдыг хамруулж ярилцана.
|
Хийж бүтээх
20 мин
|
Б:
Одоо та нарт Даалгавар тарааж өгнө. Та бүхэн зааврын дагуу гүйцэтгэж хариуг
нь гарна.
С1:
За багшаа.
С2: Багшаа хийгээд дууслаа. Та шалгаад өгөөч
С3: Багшаа хаана алдсан байна гэдгийг та хэлээд өгөөч
С4: Багшаа хийгээд дууслаа. Зарим хэсэг дээр нь алдаа
гараад байна. Яагаад тэгж байгаа юм бол.
|
ü Даалгавар 1-г урьдчилан бэлтгэсэн байна.
·
Зааврын дагуу зөв
гүйцэтгэсэн эсэхэд багш өөрийн үнэлгээ өгнө.
ü Шаардлагатай тохиолдолд
нэмэлт ТӨМ тарааж өгч ажиллуулна.
|
Үнэлгээ
3 мин
|
Б: Өөрийн үнэлгээний хуудсыг тараан өгнө. /ТӨМ 1/
С: Өөрийн үнэлгээний хуудсаар өөрийгөө үнэлнэ.
|
·
Сурагчдаар өнөөдрийн
хичээлийг үнэлүүлнэ.
|
Дүгнэлт
3 мин
|
Б: Өнөөдрийн хичээлээр юу чаддаг болсон бэ?
С: Нөхцөл шалгах үйлдлийг SmallBasic программд ашиглан бодлого бодож сурсан.
С: if функцтэй ажиллаж сурсан.
Б:
Даалгавар гүйцэтгэх явцад ямар хүндрэл гарсан вэ хэрхэн шийдвэрлэвэл оновчтой
вэ?.
С:..................................................................
|
✓
Асуулт ойлгомжтой ба
агуулгад тохирсон байх.
|
Гэрийн даалгавар
2 мин
|
Б:
Сурах бичгийн 148-р хуудасны Чадахуй-н 7 бодлогыг бодож дэвтэртээ кодыг бичиж
ирнэ.
С:
Дэвтэртээ тэмдэглэл хөтлөнө.
|
❖
Багш өөрөө нэмэлт дасгал
бодлого өгч болно
|
Үнэлгээ:
●
Бие даан ажиллаж буй
байдал.
●
Шинэ мэдлэг бүтээж буй
байдал.
●
Хичээлийн идэвх оролцоо.